14 Oct 2013

Pitanja i odgovori (110): Da li smo sami u svemiru?

Objavio: znaci
Na pitanje odgovara: 
Samir Beglerović

 

Selam alejkum

da li mi možete reci, sa islamskog stanovišta, da li smo sami u svemiru, mislim da li na nekim drugim planetama nema nama nepoznatog života?

Odgovor: 

Pretpostavljamo da pod „drugim narodom“ mislite na druga živa razumna bića?! O ovome ne znamo ništa pouzdano.

Ono što je sigurno je da su dragi Bog u časnome Kur'anu i blagoslovljeni poslanik Muhammed u svojim kazivanjima (hadis), na mnogim mjestima otvoreno naglasili da postoje i druga razumna živa stvorenja osim ljudi, poput meleka, džina, šejtana i sl.

S obzirom da ljudska povijest sadrži brojna svjedočenja o stvorenjima koja ne pripadaju ljudskome rodu a s kojima su pojedinci doživjeli neki susret, vjerski učenjaci i narodna tradicija uglavnom su nastojali ta bića svrstati u neku od kategorija stvorenja o kojima se govori u Kur'anu i Sunnetu.

Naravno, nije isključeno da su neki identični slučajevi samo specifično interpretirani pa je, otuda, došlo i do različitoga oslovljavanja iste pojave.

S druga strane, ono o čemu se u posljednjih skoro stotinu godina sve više raspravlja jeste egzistencija bića uglavnom superiornih ljudima, koja su porijeklom iz nekog drugog dijela svemira. Po nekima je riječ o stvarnim „tvorcima“ života na zemlji, a po nekima naprosto o bićima intelektualno i tehnički naprednijim u odnosu na čovjeka.

Ovi različiti oblici ufologije (vjerovanja u izvanzemaljske oblike života) razvijani su naglo za vrijeme Prvog svjetskog rata (u to vrijeme oslovljavanog kao „Svjetski rat“), a posebno su intenzivirana nakon Drugog svjetskog rata i strašne krize u koju je zapalo cijelo čovječanstvo. Sav dotadašnji napredak čovječanstva: teologija, filozofija, nauka, tehnika i sl., obećavao je jednu novu eru, eru blagostanja, mira, opće harmonije. Umjesto toga svijet je svjedočio stravične zločine, smrt i uništenje. Otuda, sasvim prirodno, raširilo se vjerovanje da ovakav „prljavog“ čovjeka može „očistiti“ ne više Bog kako su ga teolozi prikazivali, već neko drugo „superiorno“; u svemu nadmoćno biće.

Iz ovoga razloga neki pokreti unutar ufologije su krajnje apokaliptične naravi (npr. Fiat Lux, uglavnom popularan u dijelovima Njemačke), mada ima i neapokaliptičnih (npr. scijentologija, danas globalno poznat pokret).

Izuzetno je teško povući paralelu između kur'ansko-sunnetskog tretiranja ne-ljudskih bića i današnjega populariziranja izvanzemaljskih oblika života. Štaviše, i pristup savremene znanosti u dobroj mjeri je toniran ufologijom, te se ne mogu izbjeći utisci da u brojnim slučajevima umjesto da teorija bude izvedena iz aksioma, znanstvena otkriće se reducirano tumače na osnovu ufoloških teorija.

Napomenut ćemo da je drugi važan aspekt odgovara na Vaše pitanje dat naslovom: „Šta je iza svemira?“ (http://www.znaci.com/nas_dijalog/pitanja/Pitanja-i-odgovori-61-Sta-je-iz...)