29 Dec 2011

Pitanja i odgovori (83): Da li je valjan namaz za šijskim imamom?

Objavio: znaci
Na pitanje odgovara: 
Samir Beglerović

 

Es selamu alejkum,

Prije par mjeseci boravio sam u jednoj državi u kojoj je predominatno šiitsko stanovništvo i gdje je nedavno doslo do političkih tenzija između šiitskog i sunitskog stanovništva. Jednom prilikom, prilikom druženja sa prijateljima iz te države došlo je vrijeme za namaz i krenuli smo svi u džamiju, koja je bila šiitska. Nisam znao kako da reagujem, pa sam rekao da ne bih na namaz, iako sam redovno klanjam, strahujući da ću upasti u probleme kao sunit i ne znajući da li bi mi bio validan namaz.

Stoga Vas pitam:

 
1. Da li je ispravan namaz, ako sunit klanja za šiitskim imamom (bez obzira da li su spojeni namazi ili ne ), kakav je stav uleme oko tog pitanja?
2. Primijetio sam da prilikom sedžde šiiti svoju glavu spuštaju na kamen /ili nešto prirodno/, zbog čega je tako, kakav je to kamen?
3. Također sam primijetio da je tekst ezana malo drugačiji, ako možete to još malo pojasniti?

Nadam se da nisam postavio previše kompleksna pitanja i oprostite na mojoj radoznalosti i neznanju, trudim se biti što otvorenijeg uma oko ovih tema.

S poštovanjem.

 

Odgovor: 

 

Alejkumus selam.
 
1. Da li je ispravan namaz, ako sunit klanja za šiitskim imamom (bez obzira da li su spojeni namazi ili ne ), kakav je stav uleme oko tog pitanja?
 
- U mjesecu decembru 1931. godine u Jerusalemu je održan Opći islamski kongres. Kongres je otpočeo jacijom-namazom u Mesdžidil Aksau, kojeg je predvodio jedan od najpoznatijih šiitskih učenjaka toga vremena, mudžtehid Muhammed Husejn Kašif el-Gita', što je bio znak da je namaz valjan i sunnijama za šiitskim imamom, i šiijama za sunnitskim imamom.
 
2. Primijetio sam da prilikom sedžde šiiti svoju glavu spuštaju na kamen /ili nešto prirodno/, zbog čega je tako, kakav je to kamen?
 
- Upravo kako ste rekli, poslanik Muhammed, blagoslovljen je, nije nikada klanjao na vještačkoj podlozi, već uvijek na prirodnoj (najčešće je bila riječ o hasurici). Iz toga razloga šiije preferiraju namaz na kamenu odnosno glini (turba). Premda se shodno šiitskoj pravnoj školi ne radi o obavezi, ipak, veliki broj vjernika običava klanjati na kamenu/glini koja je porijeklom od zemlje Kerbele (turba Husejnijja).
 
3. Također sam primijetio da je tekst ezana malo drugačiji, ako možete to još malo pojasniti?
- Tekst ezana po džaferijskoj pravnoj školi ima dva dijela kojih nema po sunnitskim pravnim školama.
 
Prvi dio teksta glasi: "Ešhedu enne Alijjen velijjullah (Svjedočim da je Alija Božiji evlija)". Ovo ne predstavlja dio ezana već su riječi koje je pohvaljeno proučiti nakon dijela "Ešhede enne Muhammeden resulullah"
 
Drugi dio teksta glasi: "Hajje 'ala hajril 'amel (požurite na naj/bolje djelo)", misli se na namaz, a ovaj dio ezana učen je za vrijeme kopanja hendeka, pred Bitku na hendeku, kada su hazreti ashabi bili zaokupirani pravljenjem utvrde neposredno pred napad neprijatelja.
 
* * *
 
Premda niste to pitali, imamo potrebu reći i ovo, nadam se da nam nećete zamjeriti, kako je Vaš postupak mudar jer, nažalost, veliko je pitanje da li bi danas sunnija bio bezbjedan, sa svojom formom namaza, u šiitskome džematu, i obratno, da li bi šiija bio danas siguran, sa svojom formom namaza, u sunnijskom džematu.
 
Smatramo da nema prepreke da se u naročitim slučajevima (radi vlastite bezbjednosti, radi sprečavanja širenja smutnje i sl.) može klanjati na kamenu (ovo apsolutno ne smeta namazu), puštenih, ne svezanih, ruku (što je praksa i nekih sunnitskih pravnih škola), itd.
 
Bitno je držati se svoje tradicije, ali, kako rekosmo, nije zapreke, u slučaju nužde, da se privremeno odstupi u korist nekog drugog pravnog rješenja.

 

Komentari

Ova vjera nije pijaca pa da može svako , kako mu je ćejf uzimati dokaze kao sa švedskog stola. Zna se šta je dokaz.
Aludiram na ovo . 1. Da li je ispravan namaz, ako sunit klanja za šiitskim imamom (bez obzira da li su spojeni namazi ili ne ), kakav je stav uleme oko tog pitanja?

- U mjesecu decembru 1931. godine u Jerusalemu je održan Opći islamski kongres. Kongres je otpočeo jacijom-namazom u Mesdžidil Aksau, kojeg je predvodio jedan od najpoznatijih šiitskih učenjaka toga vremena, mudžtehid Muhammed Husejn Kašif el-Gita', što je bio znak da je namaz valjan i sunnijama za šiitskim imamom, i šiijama za sunnitskim imamom.

Ako ovdje ima dokaz da musliman može ili ne može klanjati za šitskom imamom onda ja ne znam šta je dokaz. Ljudi šta vam je ? Probudite se iz gafleta ? Znamo svi dobro koja su 4 priznata mezheba muslimana : imama Ebu Hanife, imama Šafije , imama Ahmeda (hambelijski) i imama Malika. Neka autor pogleda malo u djela imama 4 mezheba šta kažu oni o Šijama. Nmojte samo reći da autor ovog odgovora bolje zna od 4 imama mezheba. Svi znamo da su šije sekta kako se navodi u djelima učenjaka. Razilaze se o tome da li su izašli iz okvira Islama. Pitanja za razmišljanje. Zašto šije kažu da je halal krv i imetak sunija ? Zašto su učenjaci ummeta zabranili ženidbu/udaju za šiju? Zašto šije moraju oprati ruku poslije rukovanja sa sunijom ? Zašto ummet nije prizno otpadničko djelovanje šija? Zašto šije psuju ashabe , neka je Allah zadovoljan s njima , zašto potvaraju Aišu majku vjernika, neka je Allah zadovoljan s njom? Zašto kažu da su prve tri halife nakon Allahovog poslanika ,neka je mir i selam na njega, postali nevjernici, zašto kažu da Buharijn i Muslimov sahih nisu vjerodostojni ? Šta vam je ljudi , osvjesti te se , ne možete tako pričati, pa Allah sve vidi i sve čuje i sve zna. Nemojte tumačiti vjeru kao da je to igra i zabava . Volio bih i ja da nema problema u našem ummetu ali mora se govoriti istina. Neće dati Allah dž.š. napredak ovakoj skupini koja se igra sa vjerom. Čuj , što je nekad neko klanjo za nekim to je znak da je nešto dozvoljeno. Pa zar nisu dokazi u Allahovoj knjizi koju je objasnio na najbolji način Njegov poslanik Muhammed alejhisselam preko svojih djela , riječi (hadisa). Zapitajte se malo da niste pošli udovoljavati vještačkom pomirenju tako što ćete izokretati istinu. Nema tu napredka.