Feministički identitet i islamski feminizam

Religijski konzervatizam: Feministička teologija kao sredstvo borbe protiv nepravednog tretmana žene u muslimanskim društvima (III dio)

Napomena
Autor: Riffat Hassan; Prijevod: Omer Bajramović

 

1. Sažetak

Prethodni navodi su pokazatelji načina razmišljanja koje je utjecalo na stvaranje temeljnih teoloških pretpostavki na osnovu kojih (u principu) razumijevamo pitanje statusa žene u muslimanskom društvu.

Ono što, međutim, treba naglasiti jeste da su ove pretpostavke proizvele ozbiljne negativne posljedice i implikacije - teorijske i praktične - za žene muslimanke tokom cjelokupneistorije islama, pa sve do danas.

Religijski konzervatizam: Feministička teologija kao sredstvo borbe protiv nepravednog tretmana žene u muslimanskim društvima (II dio)

Napomena
Autor: Riffat Hassan; Prijevod: Omer Bajramović

 

1. Da li je žena odgovorna za “Pad” Čovjeka?

Muslimani, jednako kao jevreji i kršćani, na gore postavljeno pitanje uglavnom odgovaraju potvrdno, iako takav odgovor nema podlogu (jamstvo) u Kur’anu.

Religijski konzervatizam: feministička teologija kao sredstvo borbe protiv nepravednog tretmana žene u zajednicama (kulturnim sredinama) muslimana (I dio)

Napomena
Autor: Riffat Hassan; Prijevod: Omer Bajramović

 

1. Uvod

Žene kao Hatidža r.a., Aiša r.a. (žene Vjerovjesnika s.a.v.s) i Rabija al-Adevija iz Basre (izvanredna žena sufijske tradicije) su veoma značajne ličnosti u ranom islamu. Usprkos tome, islamska tradicija je, u cijelosti, sve do danas ostala izrazito patrijarhalna.