O pohvali klanjanja u Noći sudbine (Lejlei-kadr)

Napomena
214. poglavlje djela Rijâdus-Sâlihîn, autora imama en-Nevevîja; preveo i priredio: Samir Beglerović

 “Zbilja, Mi smo ga počeli objavljivati u noći Kadr!

 

A šta ti misliš, šta je noć Kadr?

 

Noć Kadr bolja je od hiljadu mjeseci!

 

Meleki i Rûh, s dozvolom Gospodara svoga, u njoj silaze

zbog odluke svake,

 

u njoj je spas sve dok zora ne svane!”

 

(Kur’an, sura Noć Kadr)

 

1189. Prenosi Ebû Hurejra da je Allahov Poslanik, alejhisselam, rekao:

“Svakome ko klanja u Noći sudbine (Lejlei-kadr), iskreno vjerujući i nadajući se nagradi, bit će oprošteni počinjeni grijesi.”

 

(muttefekun alejhi, tj. hadis, Muhammedov, alejhisselam, govor, ili Sunnet, postupak ili Muhammedovo, alejhisselam, prećutno odobravanje nekoga djela bilježe i Buharija i Muslim)

 

1190. Ibn Omer prenosi da je nekim ashabima (prijateljima Muhammeda, alejhisselam) u snu pokazano da Noć sudbine pada u posljednjih sedam dana. Allahov Poslanik, alejhisselam, reče:

“Mislim da se vaši snovi podudaraju u pogledu posljednjih sedam danâ. Oni koji žele za njom tragati, trebaju je tražiti u posljednjih sedam danâ.”

 

(muttefekun alejhi, tj. hadis, Muhammedov, alejhisselam, govor, ili Sunnet, postupak ili Muhammedovo, alejhisselam, prećutno odobravanje nekoga djela bilježe i Buharija i Muslim)

 

1191. Hazreti Aiša prenosi: “Allahov Poslanik, alejhisselam, ulazio bi u itikaf (osmaljivao bi se) posljednjih deset danâ mjeseca ramazana i govorio:

‘Tragajte za Noći sudbine u posljednjih deset noćî mjeseca ramazana.’ ”

 

(muttefekun alejhi, tj. hadis, Muhammedov, alejhisselam, govor, ili Sunnet, postupak ili Muhammedovo, alejhisselam, prećutno odobravanje nekoga djela bilježe i Buharija i Muslim)

 

1192. Hazreti Aiša prenosi da je Allahov Poslanik, alejhisselam, rekao:

“Tragajte za Noći sudbine u deset neparnih noći mjeseca ramazana.”

 

(muttefekun alejhi, tj. hadis, Muhammedov, alejhisselam, govor, ili Sunnet, postupak ili Muhammedovo, alejhisselam, prećutno odobravanje nekoga djela bilježe i Buharija i Muslim)

 

1193. Hazreti Aiša rekla je: “Kada bi nastupilo posljednjih deset danâ mjeseca ramazana, Allahov Poslanik, alejhisselam, klanjao bi tokom noći, budio svoju familiju i povećavao svoj trud.”

(muttefekun alejhi, tj. hadis, Muhammedov, alejhisselam, govor, ili Sunnet, postupak ili Muhammedovo, alejhisselam, prećutno odobravanje nekoga djela bilježe i Buharija i Muslim)

 

1194. Hazreti Aiša rekla je: “Allahov Poslanik, alejhisselam, obavljao bi noćne namaze (noćna klanjanja) u mjesecu ramazanu kakve ne bi obavljao u drugim mjesecima, a u posljednjih deset noći obavljao bi takve kakve ne bi obavljao u drugim noćima (mjeseca ramazana).”

(hadis, Muhammedov, alejhisselam, govor, ili Sunnet, postupak ili Muhammedovo, alejhisselam, prećutno odobravanje nekoga djela bilježi Muslim)

 

1195. Hazreti Aiša rekla je: “Upitala sam Allahovoga Poslanika, alejhisselam: ‘Kada bih znala u kojoj noći je Noć sudbine, šta bih trebala učiti za vrijeme njena trajanja?’ Odgovorio je:

اَللَهُمَّ, إِنّكَ عَفُوّ ٌ, تُحِبّ ُ الْعَفْوَ, فَاعْفُ عَنّيِ!

 

Allâhumme, inneKe ‘afuvvun, tuhibbul ‘afve, fa‘fu annî!

(Allahu moj, ti si Onaj Koji oprašta, voliš oprost, pa oprosti meni!)

 

(hadis, Muhammedov, alejhisselam, govor, ili Sunnet, postupak ili Muhammedovo, alejhisselam, prećutno odobravanje nekoga djela bilježi Tirmizi)